سقف کشسان چیست؟

این روزها که انسان‌ها بیش از هر زمان دیگری از طبیعت فاصله می‌گیرند، دوست دارند که طبیعت را به محیط زندگی یا کاری شهری خود وارد کنند. یکی از فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام شده است، سقف کشسان  است. سقف کاذب و کشسانی که علاوه بر آسمان مجازی ، سقف مجازی هم نامیده می‌شود. همچنین برخی آن را سقف چاپی هم می‌نامند. در این نوشتار کوتاه قصد داریم تا این نوآوری را به شما معرفی کرده و مزایا و معایب آن را با یکدیگر بررسی کنیم. پس تا انتهای این نوشته  با مجموعه نقاشی ساختمان محمدیاری در قزوین همراه باشید.

سقف کشسان  چیست؟

یکی از جدیدترین نوآوری‌ها در زمینه سقف‌ های کاذب است که جنس نوعی از آن PVC و کمتر از یک میلی‌متر هم ضخامت دارد. بافت این پوشش زیبا را حدودا 90 درصد پارچه تشکیل داده و بقیه آن حاوی پی وی سی و افزودنی‌های مجاز است. کافی است که به مراکز فروش سقف کشسان سر بزنید . متوجه خواهید شد که طرح‌ها و رنگ‌های مختلف آن بی پایان است و شما طبق سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

از جمله انواع سقف کشسان می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مات: برخی از سقف‌های کشسان حالت مات دارند و نور را فقط در یک نقطه متمرکز نمی‌کنند. در طراحی‌های ساده اصولا از این نوع استفاده می‌شود.
  • براق: این نوع بیشترین انعکاس نور را می‌توان در آن شاهد بود که شکل و شمایل باشکوهی هم دارد.
  • ساتن: می‌توان این نوع را میانه‌ای از سقف کشسان مات و براق دانست. میزان استفاده از نوع ساتن بسیار زیاد است.
  • نورگذر: در محیط‌هایی که لازم است تا از نور طبیعی هم استفاده کرد، از نوع نورگذر استفاده می‌شود.

قابلیت شست و شو ، ضد آب بودن ، نصب سریع ، عدم تغییر وضعیت در هوای گرم و سرد ، وزن سبک و قابلیت جابجایی از جمله ویژگی‌های مثبت آن است.

این سقف در چه بخش‌هایی از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

استفاده از این نوآوری در خانه به سلیقه افراد بازمی‌گردد. بسیاری سقف کشسان را در آشپزخانه استفاده می‌کنند. برخی هم آن را برای راهرو ، اتاق نشیمن و یا پذیرایی خود ترجیح می‌دهند. اگر فکر می‌کنید بخشی از خانه شما نور خوبی ندارد و یا این که دلگیر تر از مناطق دیگر است می‌توانید از این استفاده کنید.

یکی از نکاتی که استفاده از سقف کشسان را بیشتر کرده است این است که قابلیت ارتجاعی آن در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و دچار ترک نمی‌شود.

مرکز محمدیاری ، آماده ارائه خدمات نقاشی ساختمان در قزوین است. اگر نیاز به راهنمایی در این زمینه دارید می‌توانید با این مرکز تماس بگیرید.

برای دریافت راهنمایی در این زمینه می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید
 ۰۹۱۹۲۲۱۵۵۲۶

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *