کاغذ دیواری

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری

کاغذدیواری (wallpaper) یکی از بهترین راه‌ حل‌ها برای تغییر حال و هوای خانه است. بسیاری از افرادی که در استان‌های مرطوب و شرجی ( مانند استان‌های شمالی و جنوبی) زندگی می‌کنند به اشتباه باور دارند که کاغذ دیواری در مناطق مرطوب پس از مدتی باد کرده و از سطح دیوار جدا می‌شود. اما جالب است بدانید که در کشورهای اروپایی که بسیاری از آن‌ها از هوای مرطوبی برخوردار هستند، استفاده از کاغذدیواری رواج دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که شما در یک راهنمای انتخاب کاغذ دیواری دارید این است که بدانید این پوشش برای این که دوام طولانی مدت داشته باشد، نیاز به زیرسازی دارد و باید دیوار مناسبی برای آن پیدا کنید. پس تا انتها با نقاشی ساختمان محمدیاری در قزوین همراه باشید.

انواع کاغذ دیواری

همانطور که پیشتر گفتیم زیرسازی برای نصب کاغذدیواری بخش مهمی در فرایند این کار است. اما این که بتوانید تشخیص دهید که کدام نوع از این محصول مناسب محیط شماست هم یکی از اهداف ما برای نوشتن این راهنمای انتخاب است.

نوع  PVC

این نوع می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق کودکان باشد. به این خاطر که قابل شست و شو است، خش بر نمی‌دارد ، از استحکام بالایی برخوردار است و باید تلاش زیادی کنید تا بتوانید آن را پاره کنید! این نوع از کاغذدیواری‌ها دارای روکش وینیل هستند. این روکش که مصارف بسیار زیادی دارد به عنوان یک لایه روی قسمت اصلی قرار گرفته و به آن‌ قابلیت شست و شو می‌دهد. اغلب این محصول در متراژ‌های 5 متری و 16 متری به بازار عرضه می‌شوند.

کاغذ دیواری pvc
کاغذ دیواری pvc

نوع کاغذی

اغلب توصیه نمی‌شود که از این نوع از کاغذدیواری برای اتاق کودکان استفاده کنید. به این خاطر که قابلیت شست و شو ندارند و به راحتی پاره می‎شوند. مهم‌ترین نکته مثبت این محصول در قیمت پایین آن است. بنابراین اگر به دنبال کاغذدیواری مناسب برای اتاق خودتان هستید که هزینه زیادی هم در بر نداشته باشد می‌توانید از این نوع استفاده کنید. به علاوه این نوع مناسب کسانی است که هر یکی دو سال نیاز به ایجاد تنوع دارند.

نوع  نانو

نانو یکی از تکنولوژی‌هایی است که می‌توانید استفاده از آن را در مصارف زیادی ببینید. این نوع از کاغذدیواری هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کنند. پاره نمی‌شوند. عایق خوبی برای صدا و گرما هستند و آلودگی را به خود جذب نمی‌کنند. البته باید در انتها هم بگوییم که این نوع کاغذ دیواری قیمت بیشتری نسبت به سایر انواع دارد.

nano wall paper
nano wall paper

نوع سه بعدی

هنگامی که در فاصله سه چهار متری این کاغذدیواری‌ها بایستید می‌توانید طرح‌های برجسته فوق العاده‌ای را مشاهده کنید. همچنین برخی با اضافه کردن نورپردازی و انتخاب طرح‌های طبیعی به واقعی تر شدن آن می‌افزایند. نکته مهم در این نوع این است که کاملا قابل شست و شو هستند.

3d wall paper
3d wall paper

نوع مخملی

نوع بافت دار سا مخملی در بخش‌هایی دارای طرح‌هایی است که از مخمل ساخته شده است. در واقع زمینه اصلی آن‌ها مانند سایر کاغذدیواری‌ها از PVC ، نانو یا کاغذ‌های معمولی است و تنها بخش‌هایی از آن مخمل است. این نوع از زیبایی‌های خاص خود برخوردار است اما توجه داشته باشید که نمی‌توانید آن را با مواد شوینده بشویید. اغلب طرح‌های آن‌ها تیره و مخصوصا دکوراسیون‌های کلاسیک است.

نوع الیاف طبیعی

این نوع قیمت بالایی نسبت به سایر انواع داشته و به سختی می‌توانید آن ها را پیدا کنید. به این دلیل که با نوع خاصی از چوب فنلاندی ساخته می‌شود. می‌توانید آن را به راحتی بشویید و هیچ گونه حساسیتی هم ایجاد نمی‌کند. همچنین در این نوع برگ و چوب طرح‌های طبیعی آن است که برای طبیعت دوستان پیشنهاد فوق العاده‌ای خواهد بود.

نکات مهم برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

پذیرایی بخشی از خانه است که باید برای آن زمان بیشتری صرف کنید و به نقاشی ساختمان آن توجه بیشتری داشته باشید. به این دلیل که احتمالا شما ومیهمانانتان زمان بیشتری را در این بخش صرف خواهید کرد. مهم‌ترین نکته برای انتخاب یک کاغذدیواری مناسب برای این بخش از خانه این است که حتما به رنگ وسایل دیگر توجه کنید.

کاغذ دیواری برای پذیرایی
کاغذ دیواری برای پذیرایی

بهتر این است که از انتخاب طرح‌هایی که رنگ‌های جیغ یا طرح‌های شلوغ دارد پرهیز کنید. به این خاطر که طرح‌های ساده کمتر از مد می‌افتند، کمتر خسته کننده می‌شوند و به راحتی با سایر وسایل هم ست شده و کار را آسان تر می‌کنند.  روش بهتر این است که از چند طرح مختلف استفاده کنید. به این معنی که برای بخش‌های کوچکی از خانه از طرح‌های شلوغ و گلدار استفاده کرده و برای بخش ‌های بیشتری از خانه از طرح‌های ساده استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *