علت کنده شدن کاغذ دیواری چیست و روش ترمیم آن

کاغذ دیواری یکی از شیک ترین دیوارپوش‌هایی است که استفاده از آن از گذشته تا به الان رواج داشته است. اما گاهی پیش می‌آید که این دیوار پوش دچار آسیب می‌شود. در واقع این اتفاقی طبیعی است که پس از مدتی شاهد آن خواهیم بود. برخورد تیزی به کاغذی دیواری ، کنده شدن آن توسط کودکان و … از جمله آسیب‌هایی است که در طولانی مدت رخ می‌دهد. در این نوشته قصد داریم تا علت آسیب پذیر بودن این پوشش را بررسی کرده و نحوه ترمیم آن را مرور کنیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث کنده شدن کاغذ دیواری می‌شود؟

از جمله مهم‌ترین دلایلی که منجر به کنده شدن کاغذ دیواری می‌شود، رطوبت دیوار است. در واقع اگر حین نصب و اجرای آن به زیرسازی مناسب توجه نشود، ممکن است این اتفاق رخ دهد. به همین دلیل ضروری است که از میزان رطوبت خانه بکاهید. تهویه مناسب در اتاق‌ها و خصوصا آشپزخانه قرار داده و رطوبت اضافی را از محیط خارج کنید. همچنین تا حد امکان از پهن کردن لباس‌های خیس و نمناک داخل خانه خودداری نمایید.

برخی از افراد فکر می‌کنند حال که کاغذ دیواری قابل شست و شو خریداری کرده اند پس می‌توانند آب را با فشار قوی برای شست و شو استفاده نمایند. اما این افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند که می‌توانند با یک دستمال خیس به تمیز کردن آن بپردازند. بعد از اتمام نظافت بایستی دیوار را با یک پارچه ، خشک نمایند.

یکی دیگر از عواملی که باعث کنده شدن کاغذ دیواری می‌شود، نشت لوله‌های آب است. به همین دلیل حتما از صحت عملکرد لوله‌های آب مطمئن شوید.

کاغذ دیواری آسیب دیده
کاغذ دیواری آسیب دیده

چگونه کاغذ دیواری آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

اگر بخشی از کاغذ دیواری شما دچار خوردگی شده و یا این که با اصابت یک جسم تیز کنده شده است، ابتدا بخشی که خراب شده است را به دقت جدا کنید و توجه لازم را داشته باشید تا به بقیه قسمت‌های آن آسیبی وارد نشود. سپس هر آنچه که از چسپ روی دیوار باقی مانده است را جدا کرده و آن بخش را کاملا تمیز کنید. سپس کافی است که چسپ مخصوص به کاغذ دیواری را روی آن بخش قرار داده و کاغذ دیواری جدید را روی آن قرار داده و خوب بچسپانید. سپس با ابزاری مانند غلطک تمام حباب‌های تشکیل شده را از بین ببرید. سپس با استفاده از یک دستمال تمیز، چسپ‌های اضافی را پاک کنید.

اگر به دنبال تعویض دوباره کاغذدیواری خود هستید، می‌توانید با مرکز نقاشی ساختمان محمدیاری در قزوین در ارتباط باشید. همچنین برای دریافت راهنمایی رایگان با شماره زیر در تماس باشید.

برای دریافت راهنمایی در این زمینه می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید
 ۰۹۱۹۲۲۱۵۵۲۶

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *