نقاشی کناف سقف در آبیک و الموت

رنگ آمیزی کناف مهمترین بخش برای نصب کناف است. کناف امروزه در سطح گسترده مورد توجه صنعت ساختمان سازی قرار گرفته و از انواع آن برای پوشش دیواری و سقفی و همچنین اجرای دکوراسیون داخلی به کار می رود.

در رنگ آمیزی و نقاشی کناف هریک از متخصصان دکوراسیون به روش خود عمل می کنند ولی نتیجه کار مهم است و رعایت بعضی از نکات باعث بهبود کار می شود.

نقاشی کناف سقف کاری پر زحمت و بسیار دقیق است، پس مطمئن باشید نقاشان تازه کار و کم حوصله و کسانی که دستمزد آنها بسیار پایین تر از بقیه است نمی توانند کار رنگ آمیزی کناف را تمیز اجرا کنند.

نقاشی کناف سقف

کناف سقف

روش های رنگ آمیزی کناف

برای نقاشی سقف کناف روش اصولی که به آن تاکید میشود این است که پس از دو دست بتواند درزگیری کناف کلیه سطوح ماستیک گردد.

سپس این کار آستر شده و لکه گیری می شود و رنگ نهایی زده می شود. این روش باعث صیقلی بودن پس از اتمام کار می شود و ماستیک منافذ بسیار کوچک کاغذ روی کناف را پوشانده و سطح کار صاف می شود.

در روش دوم معمولا دو دست بتونه درزگیری را بطور دقیق انجام داده ولی با این تفاوت که دست دوم آن را با دقت و کیفیت بیشتری می زنند و به صورت پهن تر و قطورتر اجرا می کنند. سپس با سمباده زدن زیاد به سطح مطلوب آستر می رسانند.

البته سطح بتونه شده به آسانی ساییده می شود و اصطلاحا سمباده خور بسیار خوبی دارد. بعد از آستر کردن کار موارد ریز حل نشده را از قبیل خط و خش های ریز را با بتونه پلاستیک بر طرف ساخته و سطح کار را زیر پوشش نهایی می برند.

این روش برای سطح های صاف و بدون قوس که بتونه های مکرر برای گرد کردن آنها نیاز نیست به کار می رود سرعت بالایی دارد و معمولا سطح وسیع کاغذ کناف مشکلی از لحاظ عدم صاف بودن ایجاد نمی کند.

نقاشی کناف

در روشی دیگر نیز بعد از دو دست بتونه درزگیری کل کار را از جنس بتونه روغنی ماستیک می زنند. بتونه روغنی با کناف هم خوانی ندارد و نکته بعدی به علت ضخامت بسیار کم آن مشکلات کار را به طور کامل حل نمی کنند البته ضخامت بیشتر آن نیز باعث ترک های ریز می شود پس در کل روش درستی نمی باشد.

البته در روش دیگری که مانند روش دوم انجام می شود با این تفاوت که لکه گیری را با بتونه نقاشی کناف انجام می گیرد. این بتونه از جنس خود کناف بوده و سازگاری خوبی با سطح دارد علت استفاده نکردن بعضی از نقاشان از آن قیمت این است که در مقایسه با بتونه پلاستیک بیشتر است و بعضی دیگر آشنایی کافی را ندارند.

ولی قدرت بسیار بیشتری از بتونه پلاستیک دارد و در کارهای قوس تا ۳ الی ۵ سانتی متر نیز می توان از آن استفاده کرد و کار را بصورت کامل لکه گیری کرد.

رنگ آمیزی کناف

نمونه کار کناف

موارد استفاده زیاد از کناف خام به دلیل داشتن ظرفیت بالا

  • ایجاد حالت عایق به دلیل هوای موجود بین کناف و دیوار یا سقف
  • مانور بالا در ایجاد طرح و اشکال مختلف در زمینه معماری و طراحی دکوراسیون
  • امکان پوشش دهی صنعتی و رنگ آمیزی با رنگ های مختلف ساختمانی و صنعتی از جمله رنگ های رزین آلکید، رزین آکریلیک، رنگ های لاتکسی و پلاستیک، رزین های پلی یورتان و رزین های اپوکسی
  • قابلیت ضد حریق و نسوز بودن
  • سبک بودن
  • قابلیت تعمیر با حداقل تخریب

رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان کناف

رنگ آمیزی کناف، امری است که تنها از پس یک فرد ماهر و متخصص کار نقاشی بر می آید. ریزه کاری های رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان کناف شامل موارد ذیل می شود.

صفحه های کناف قطعه قطعه هستند و محل اتصال این قطعات را باید با دقت درزگیری کرد. استاد کار رنگ آمیزی نقاش ساختمان به نحوی دقیق محل تقاطع صفحه های کناف را درزگیری و سپس موج گیری می کند. باید طوری بتونه کشیده شود که سطح صاف و یک تیکه شود حتی در مواقعی توصیه می شود که از بتونه ی ماستیک استفاده شود.

نقاشی کناف سقف به علت این که پتانسیل اجرای کارهای مختلف حتی کارهای منحنی و مورب را دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از این رو این استادکار نقاش می باشد که باید تمام سطوح کناف را یکدست و صیقلی به کارفرما تحویل دهد.

دقت در طیف گذاری هم باید به درستی انجام شود بعد از رنگ کاری دیگر قابل جبران نیست.

چگونگی رنگ آمیزی کناف

ابزار مورد نیاز
  • بتونه درزگیری
  • طیف یا طوری کناف
  • تیغ و کاردک نقاشی
  • سمباده ۱۲۰ کاغذی و سمباده ۸۰ آهنی
  • بتونه پلاستیک و روغنی
  • رنگ هر نوعی که انتخاب شده باشد ترجیحاً پلاستیک یا آکریلیک (حلال آب)

نقاشی کناف

کناف

ابتدا باید طیف (توری) کناف را در محل تقاطع صفحه های کناف وصل کنیم، سپس با بتونه درزگیری روی آن ها را تا جایی که می شود بتونه را پخش کنید تا بتونه درزگیری به تمام بخش های شکاف ها و درزها نفوذ کند بعد به وسیله ی بتونه درزگیری تمام بخش های باقی مانده و جای پیچ ها را هم بتونه می کنیم و هم کارها را بعد از گذشت یک ساعت تا ۴ مرتبه به رسیدن به مرحله ی مطلوب ادامه می دهیم.

بعد از آن که بتونه ها خشک شدند حالا باید با سمباده ی ۱۲۰ کاغذی تمام قسمت های سقف را سمباده بزنیم تا صاف و یکنواخت شود و با سمباده آهنی کنج ها و جاهای سخت را سمباده می زنیم.

مرحله بعدی آماده سازی، به علت کیفیت بالایی که بتونه ی روغنی دارد باید تمام قسمت های سقف را به صورت ماستیک سرتاسر بتونه بکشیم.

بتونه توسط استادکار نقاش طوری اجرا می شود که در نهایت سطحی یکنواخت ایجاد می شود و سقف آماده ی رنگ آمیزی می شود.

بعد از خشک شدن بتونه ی روغنی باید بدون این که سمباده ای روی سقف کشیده شود، دست اول رنگ را روی سقف اجرا کنیم.

با خشک شدن رنگ که حدوداً ۲ ساعت طول می کشد نوبت به لکه گیری با بتونه پلاستیک می شود که باید جاهایی از سقف را که از مرحله قبلی بتونه کشی باقی مانده یا به خوبی صاف نشده را بتونه بکشیم.

حال می توانید با اجرای دو مرحله ی رنگ آمیزی باقی مانده را با فواصل زمانی مشخص ۲ تا ۳ ساعته اجرا کنید تا به یک کار ایده آل و با کیفیت برسید.

جهت رنگ آمیزی کناف خود با محمدیاری تماس بگیرید😊

09192215526