نقش نورپردازی در دکوراسیون منزل

آیا داخل اتاقی رفته اید و متوجه شوید که احساس خوبی به شما دست می دهد؟ آیا بعضی از اتاق ها که فضایی دارند که باعث آرامش و لذت بردن از فضا می شود را دیده اید؟ وقتی در حال تزئین خانه خود هستید، تأثیر نور را فراموش نکنید. موسسات تجاری می دانند که چگونه از نور برای به نفع خود استفاده کنند. فروشگاه های طلا و جواهر از نور روشن و متمرکز برای برجسته ساختن ویژگی های سنگ های قیمتی برش خورده و کارهای تزئینی طلا استفاده می کنند. رستوران ها نیز برای یک فضای رمانتیک از روشنایی های ویژه مانند دیوارکوب های کم نور و شمع روی میز استفاده می کنند.

نورپردازی یک عامل بسیار مهم در تغییر محیط و روحیه یک اتاق است. نورپردازی مناسب می تواند باعث شود که اتاق بسیار بزرگتر از اندازه واقعی آن به نظر برسد. پیوستگی نور طبیعی ورودی و منابع نور مصنوعی باعث می شود که بهترین ترکیب یک دکوراسیون داخلی به وجود آید. این دو مسئله ای است که کل دکوراسیون داخلی منزل شما به آن ها بستگی دارد.

اهمیت نورپردازی را در طراحی داخلی بدانید

استفاده خلاقانه از نورپردازی در واقع می تواند پروژه شما را زیبا کند. لامپ ها و سایر عناصر روشنایی انتخاب شده باید مکمل سبک و دکوراسیون اتاق باشد و امکان حیات بخشیدن به فضا را دارد. بله، انتخاب نور مناسب می تواند به شما کمک کند تا تعادل کاملی بین سبک، راحتی و کاربرد داشته باشید.

بدون تنظیمات نور مناسب، دکوراسیون منزل و زیبایی معماری آن را نمی توان به خوبی خود تجربه کرد. یک اتاق با نور مناسب فضای گرم و جذاب در خانه شما را تضمین می کند. از این رو اجرای نورپردازی مناسب عنصر اصلی در طراحی داخلی است. نورپردازی  از گوشه و کنار اتاق، از مبلمان، کف، اتصالات گرفته تا روکش ها و بافت ها، فضای هر گوشه را بهبود می بخشد.

نور محیط در دکوراسیون منزل

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که پنجره های زیبایی داشته باشید که نور طبیعی کافی به شما می دهد، می توانید این را به عنوان بخشی از طرح روشنایی محیط روز در نظر بگیرید. با این حال، در روزهای ابری یا شب نور محیط باید از منابع مصنوعی مانند لوسترها، چراغ های سقفی فرو رفته و لامپ های آویز تأمین شود. از وسایل دیگری مانند لامپ های کف بزرگ یا دیوارکوب ها نیز می توان استفاده کرد. هدف این است که به صورتی ملایم کل اتاق را روشن کنید.

نورپردازی متمرکز

نورپردازی متمرکز باعث ایجاد درام و خلاقیت در اتاق می شود. نور متمرکز و تاکیدی باید بین سه تا پنج برابر نور محیط باشد. می تواند برای برجسته سازی ویژگی های جذاب مانند آثار هنری، جزئیات معماری و خرده ریزهای خاص مورد استفاده قرار گیرد. نورپردازی در اطراف یک سقف از نظر معماری ویژگی را برجسته می کند و به ظرافت می افزاید. یک چراغ در بالای راه پله می تواند سبک تزئینات را برجسته کند و موضوع را از یک سطح خانه به طبقه دیگر منتقل کند. چراغ های توکار که در قفسه های کتاب یک نقطه کانونی ایجاد می کند نیز از این دسته اند.

نورپردازی کاری

نورپردازی کاری به عنوان نور اصلی یک اتاق عمل می کند و نور را روی فعالیت ها متمرکز می کند. کارشناسان معتقدند که روشنایی کار باید بین شش تا 10 برابر بیشتر از نور محیط باشد. انواع مختلفی از وسایل مناسب برای روشنایی کار وجود دارد از جمله لامپ های میز، چراغ های زیر پیشخوان و چراغ های کف. برخی از نورهای بالای سر ، مانند روشنایی چراغ های آویز نیز می توانند به عنوان روشنایی کاری استفاده شوند.

 

مرکز محمدیاری ، آماده ارائه خدمات نقاشی ساختمان در قزوین است. اگر نیاز به راهنمایی در این زمینه دارید می‌توانید با این مرکز تماس بگیرید.

برای دریافت راهنمایی در این زمینه می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید
 ۰۹۱۹۲۲۱۵۵۲۶

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *