کناف در شهر قزوین

خدمات کناف در قزوین

صفحات روکش دار گچی که به طور عامیانه به نام تجاری آن یعنی کناف (Knauf) خوانده می‌شود، نوعی صفحه گچی با روکش مخصوص است که در کارهای ساختمانی استفاده می‎شود. این صفحات را می‌توان نسل جدیدی از گچبری به حساب آورد که علاوه بر سرعت بالا ، تنوع بسیار زیادی هم دارد. کناف تقریبا از سال 1355 خورشیدی وارد ایران شد. آن زمان استفاده از آن رواج زیادی نداشت اما اینک شاهد حضور نمایندگی‌های مختلفی از این شرکت در شهرستان‌ها هم هستیم. یکی از آن‌ها هم خدمات کناف در قزوین است که توسط مجموعه نقاشی ساختمان محمدیاری در قزوین ارائه می‌شود.

کناف بهتر است یا گچ؟

این سوال به کرات توسط مردم پرسیده می‌‌شود. این که کناف بهتر است یا گچکاری کردن؟ پاسخ این است که از هر لحاظ کناف بهتر خواهد بود. یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب این برتری شده است سرعت اجرایی بالای کناف است. نمایندگی‌های مختلف کناف در سطح کشور از جمله خدمات کناف در قزوین معتقد هستند که طرح‌هایی که با استفاده از این صفحات روکش دار گچی می‌توان پیاده کرد به مراتب از تکنیک‌های گچکاری بیشتر است.

کناف در استان قزوین
کناف در استان قزوین

کناف ارزان تر است یا گچکاری؟

پاسخ به این پرسش به این بستگی دارد که شما چه طرحی را مد نظر دارید. اما در بیش از 90 درصد موارد می‌توان به یقین گفت که کناف هزینه کمتری در بر خواهد داشت. به این خاطر که گچکاری نیاز به وسایل و کارهای جانبی همچون جوشکاری ، میلگرد ، رابیتس کاری و … دارد. همچنین صفحات روکش دار گچی سبک تر بوده و حمل و نقل آن آسان تر و در نتیجه هزینه کمتری برای کارگر پرداخت می‌‌شود.

صفحات روکش دار گچی (کناف) چه مزایای دیگری غیر از سرعت و هزینه دارد؟

در واقع مزایای استفاده از کناف فقط به قیمت و سرعت محدود نمی‌شود. مرکز خدمات کناف در قزوین پیشنهاد استفاده از این ابزار را می‌کند به این خاطر که کناف در برابر زلزله بسیار مقاوم است. همچنین این محصول در برابر صدا و گرما عایق بسیار خوبی است و قابلیت بازیافت مصالح آن هم بیش از هفتاد و پنج درصد است. همچنین با استفاده از کناف میزان هدررفت مصالح ساختمانی به شدت کاهش پیدا می‌کند. نکته مهم دیگر در اجرای تاسیسات است. استفاده از کناف برای سقف و دیوارها سبب می‌شود که تاسیسات به سادگی از بین آن‌ها عبور کند. صفحات گچی روکش دار به راحتی رنگ می‌شوند و به محیط زیست هم آسیبی نمی‌رسانند.

نصب کناف در شهر قزوین
نصب کناف در شهر قزوین

کناف ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

کناف‌ها در قالب تایل با سایزهای عموما 60 در 60 به بازار عرضه می‌شوند. این تایل‌ها به صورت ساده و آکوستیک هستند. نوع ساده از قابلیت عایق بودن صوت برخوردار نیست. تایل‌های ساده در دو نوع روکش دار و بدون روکش هستند . روکش‌دارها نیاز به رنگ ندارند و به همین خاطر سرعت کار بالا می‌رود. اما بدون روکش‌ها رنگ پذیر بوده و می‌توان آن‌ها را رنگ کرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *