آموزش رنگ کردن دیوار با رنگ پلاستیک

یکی از قدیمی ترین انواع رنگ موجود در بازار، رنگ پلاستیک است. با وجود وارد شدن رنگ های جدید با ویژگی های مختلف به بازار، اما این رنگ همچنان کاربردهای خاص خود را دارد. این رنگ که ماده اصلی آن لاتکس است معمولا در دو نوع یافت می شود. رنگ نیمه پلاستیک و رنگ های تمام پلاستیک. در حالت کلی این رنگ مقاومت زیادی ندارند و قابل شست و شو نیستند. اما مقاومت رنگ های تمام پلاستیک به نسبت رنگ نیمه پلاستیک بیشتر است. با توجه به عدم ثبات قیمت این نوع رنگ یکی از گزینه های با کیفیت و با صرفه اقتصادی بالا است.

بخش زیادی از فضای ساختمان را دیوارها اشغال می کنند و همواره در معرض دید قرار دارند. دیوارهای رنگ شده جلوه بهتری به فضای ساختمان می دهند اما رنگ آمیزی دیوارها کار ساده ای نیست و نیاز به مهارت دارد. با این وجود اجرای رنگ آمیزی دیوارها با رنگ پلاستیک نسبت به سایر رنگ ها راحت تر است. این رنگ ها گرما و رطوبت هوا را به خوبی از خود عبور می دهند و برای رنگ آمیزی دیوارها و سقف بهترین گزینه هستند. در ادامه به نکاتی در مورد رنگ کردن دیوار با این نوع از رنگ اشاره خواهیم کرد.

 نکاتی درباره رنگ آمیزی پلاستیک

همانطور که قبلا اشاره کردیم رنگ های تمام پلاستیک کیفیت بالاتر و اندکی قابلیت شستشو دارند پس گزینه بهتری به شمار می آیند. در رنگ آمیزی باید به بتونه کاری، سنباده زدن، زیرسازی و ترکیب رنگ ها توجه شود. قبل از شروع کار بهتر است دست ها را با روغن یا وازلین چرب کرده و پس از اتمام فرایند رنگ آمیزی بشویید. برای پاک کردن رنگ هایی که به صورت ناخواسته پخش شده اند می توان قبل از خشک شدن رنگ با استفاده از دستمال خیس آن را پاک کرد. اگر زیرکار دارای کیفیت مناسبی نباشد احتمال پوسته کردن وجود دارد. بنابراین باید قبل از رنگ آمیزی روی سطح سنباده نرم زده شود. همچنین اگر سطح کار رنگ روغنی باشد با سنباده زدن برای رنگ آمیزی مهیا می شود. رنگ در سطح با توانایی جذب رنگ هیچگاه پوسیده نخواهد شد.

آموزش استفاده رنگ های پلاستیک

  1. برای بتونه پلاستیک ابتدا مقداری گل بتونه را در طرفی ریخته و رنگ پلاستیک و آب به آن اضافه کنید و هم بزنید.
  2. برای زیرکاری باید ترک ها را باز کرده و برای ترک های عمیق از گچ و ترک های سطحی با بتونه آن را برطرف کنید.
  3. در مرحله بعد باید با استفاده از سنباده مناسب دیوار را یک دست کرد تا آماده رنگ آمیزی شود.
  4. قلم مو یا غلطک را به رنگ آغشته کرده و بر روی سطح حرکت دهید. حرکت روان قلم مو یا غلطک به معنی غلظت مناسب رنگ است.
  5. پس از پایان یافتن رنگ آمیزی قلم مو یا غلطک را بشویید. خشک شدن رنگ بر روی آن ها می تواند باعث ماندگاری همیشگی آن شود.

رنگ آمیزی دیوارها وساختمان یک هنر است و کیفیت اجرای آن به میزان مهارت و تخصص نقاش بستگی دارد. این رنگ به سرعت و در زمان تقریبی 12 تا 24 ساعت خشک می شود.

 

 

مرکز محمدیاری ، آماده ارائه خدمات نقاشی ساختمان در قزوین است. اگر نیاز به راهنمایی در این زمینه دارید می‌توانید با این مرکز تماس بگیرید.

برای دریافت راهنمایی در این زمینه می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید
 ۰۹۱۹۲۲۱۵۵۲۶

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *